Nattoget fra København/Aarhus via Hamburg til Wien


Tidligere tysk et-etages sovevogn af typen WLABmz klar i Wien til at køre til Hamburg.


Toget består af en kombination af vogne til Wien og til München/Innsbruck. Dertil kommer et nogle biltransportvogne (Hamburg Altona - til begge destinationer, i hver ende).

Køreplan 2020
Fra København til Wien

Stationer Ank. Afg.
København IC 397 via Kolding - 15:26
Hamburg Hbh. 20:02 -
Hamburg Hbh. nattog NJ 491 - 20.29
Wien Hbh. 08.27 -


Fra Wien til København

Stationer Ank. Afg.
Wien Hbh. nattog NJ 490 - 20.41
Hannover ICE 1686 06:49 07:01
Hamburg Hbh. 08.29 -
Hamburg Hbh. IC 396 via Kolding - 08.53
København 13.33 -

Til Wien fra Aarhus

Stationer Ank. Afg.
Århus R 2948 - 14:57
Kolding (dum ventetid...) 16:26 -
Kolding IC 397 (fra København) - 17:18
Hamburg Hbh. NJ 491 20:02 20:29
Wien Hbh. 08.27 -

Fra Wien til Aarhus

Lidt mere kompliceret, med et ekstra togskifte.

Stationer Ank. Afg.
Wien Hbh. nattog NJ 490 - 20.41
Hannover ICE 1686 06:49 07:01
Hamburg Hbh. 08.29 -
Hamburg Hbh. IC 396 mod København - 08.53
Padborg, videre med IC 5737 10.53 11.06
Fredericia, videre med ICL 39 12.14 12.43
Århus 13.43 -

>> Se mere om vognklasser og service ombord på ÖBB Nightjet

En af de tre østrigske liggevogne i Hamburg Hbh's spor 14a.

Bagerste vogne er ganske rigtigt sovevognen (på billedet af den gamle type) og man kan bag den skimte biltransportvognene.

Efter sovevognen er der en eller to biltransportvogne.

I dette nattog er der muligvis en sovevogn af typen WLABmz (tidligere tysk) i en etage, som er rigtig udmærket. Men der er også dobbeltdækker sovevogne af typen DWLB, som byder på de meget små to-personers kupeer. Husk at man kan booke en relativ billig plads i en T3 kupe, som i dobbeltdækker vognen er en oprindelig 4-personers kupe. Ikke særlig rar kupe. Gennemgående for dobbeltdækker vognene er dårlig plads til bagagen.

>> Se mere om vognklasser og service ombord på ÖBB Nightjet