![]() |
||||||
Stubbaitalbahn | ||||||
Besøgt i oktober 2006 og i maj 2022. |
||||||
![]() |
||||||
Stubaital er en dejlig sidedal ikke så langt fra Innsbruck. |
||||||
![]() |
||||||
Stubbaitalbahn starter normalt inde foran hovedbanegården, men denne dag i maj 2022 havde et sporarbejde i byen afbrudt sporvogn 1 og STB, så man måtte ud på Stubaital Bahnhof for at komme med. Banen nu en integreret del af Innsbruch sporvogne. Alle vogne i Innsbruck er nu ensartede letbanevogne. |
||||||
![]() |
||||||
Her ses i 2006 et vogntog, der er i de oprindelige farver på vej over broen sydvest for Kreit. Dette vogntog havde stadig plads til konduktøren, men var enkeltmandsbetjent. Der stadig døre til begge sider og førerrum i begge ender. |
||||||
Her møder vi letbanetoget i en skarp kurve sydvest for Brandeck. |
||||||
![]() |
||||||
Et hvidt vogntog i 2006 under indkørsel i Kreit, Stubbaital, der er en dal, der starter sådan cirka dér, hvor Europabroen lader bilerne krydse Brenner-dalen. |
||||||
![]() |
||||||
Der er ingen signaler på STB, men en radio- og GPS enhed styrer sikkerheden. Al krydsning foregår i venstre spor med passive sporskifter. |
||||||
![]() |
||||||
Det er herinde foran hovedbanegården at STB vender i en sløjfe.
|
||||||
|