Gruppevandrerejse i efteråret til Vestlige Canada og Oregon
Turen bliver også i 2022 gennemført af RUBY Rejser - se nærmere og book! Her på siden mere nøjagtig beskrivelse af vandreturen og nogle lidt andre fotos og videoer, end RUBY har valgt at vise.

Herunder er vandreturene optegnet, så du kan åbne dem i Outdooractive. Det er et gratis software, der også findes som app til telefonerne. Turene i 2022 er revideret lidt efter at vi gennemførte 2019-turen. Bemærk at fotos fra Rocky Mountains er med mere is og sne (i oktober) end vi skal forvente i september. Bemærk også at mine kommentarer ikke er så "markedsførings-agtige".

Dag 1 Udflugt ved solnedgang rundt i Canmore. Vi oplever de store bjerge tæt på. Canmore har en historie som lille kulmineby, da jernbanen kom.
Dag 2
(Rocky Mountains)
Plain of Six Glaciers Trail Fantastisk flot tur fra Lake Louise. Vi går ikke hele vejen til te-huset i skoven, men vender før. Der er bjergfår på turen og utroligt smukke udsigter. Ubetaleligt. Samme vej retur.
Bow Lake Flot langs med søen, en udmærket lille tur. Ind til flodsengen, og vend bare om. To timer, eller kortere.
Peyto Lake Overlook Et rigtig flot udsigtspunkt. Ganske kort tur fra p-pladsen.
Alternativ tur: Mistaya Canyon og Saskatchewan River Vi kan nøjes med at besigtige vandfaldet. Eller, hvis vejret forhindrer andre ture, gå ned til floden og gå langs med den.
Dag 3 (Rocky Mountains) Wilcox Pass Trail Heldagstur i skønt terræn. Flot udsigt til Colombia Icefield. Dramatisk barsk pas, måske med lidt sne (foto er taget i oktober). 12 km, næsten 5,5 time. Slutter ved p-pladsen ved Tangle Creek Falls.
Dag 4 (Rocky Mountains) Athabasca Falls Man kan gå lidt langs vandfaldene og måske gå lidt længere end de fleste bilister fra P-pladsen.
Maligne Canyon Simpel rundtur i et flot landskab. Regn med knap to timer, for vi skal stoppe mange steder undervejs og nyde denne dejlige natur.
Moose Lake Loop En times rundtur mellem søerne og i skoven.
Dag 6 (Coast Mountains) Tågebjergene bag Grouse Mountain (udgangpunkt fra toppen af Grouse Mountain gondolbane), hvis vejret tillader det. Det er noget helt andet end vi er vant til. Svært terræn, sjovt, men vi kommer nøjagtig så langt som vi orker, og vender bare om. Tiden sætter grænsen.
Dag 10 (Coast Ranges) Valley, Hobbit og Heceta Head trails kombineret Utrolig kyststrækning. Vandreturen giver både indblik i baglandets sumpe, et smut ned til stranden og forbi fyrtårnet hen til frokost ved bussen.
Saint Perpetua Trail Virkelig et hit. Starter fra visitor center. Man kan vælge at gå op og ned. Eller gå med op og køre med bussen ned. Eller køre op og gå ned. Flot tur og flot udsigt. Regn med i alt to timer op og ned.
Restless Waters (hvis tiden er knap, så bare en kort tur) Helt nede på de vulkanske klipper på tidevandskysten. Vi ser hvad vi har kræfter til.
Dag 11 (Cascades) Diamond Lake halvt rundt Nem men relativt lang tur, bus bringer os hen til startstedet, og vi går hjem til resort. Meget kønne enge, floder og en storslået skov med masser af liv.
Dag 12 (Cascades) Garfield Peak Trail Flot, flot tur fra cafeen. Man tror det er løgn!
Watchman Peak Trail Op til et andet højdepunkt. Mere dramatisk spids.

Lidt godt til øjnene fra Rocky Mountains

Sådan ser motellet The Crossing Resort ud i "off-season". Det er enormt stemningsfuldt.

>> Se hvordan toget "The Canadian", vi kører med, ser ud

Flotte efterårsfarver i nybyggeriet ved havnefronten mellem downtown og Stanley Park.

Fra Oregons Stillehavskyst, hvor vi vandrer, bl.a. forbi fyrtårnet

Vores dejlige hotel ligger langs sandstranden med Stillehavet, vi ser fra dette udsigtspunkt

Diamond Lake Resort, hvor vi bor. Virkelig en perle - som The Crossing - midt ude i nowhere

Crater Lake National Park er helt ubeskriveligt, og passer sig godt som rosinen i pølseenden

Altstätten Stadt - GaisSt. Gallen - Teufen - Gais - AppenzellGossau - Urnäsh - Appenzell - Wasserauen